Thursday, April 21, 2011

Binatang Memang Suka Aku

Last week balik JB.. lama dah tak balik so sekali sekala balik la.. Kebetulan on Tuesday Perak cuti.. so alang2 Rizza terus amik cuti isnin.. n aku yg bukan dok Perak pon amik sekali... heheh.. so bertolak from KL kol 12 a.m. hari ahad.. n smpai JB 4 pagi ahad.. sabo jeler.. baik tak yah kan.. sampai JB tido2 jab pastu kol 10 pagi kuar g umah abg iparku.. berjumpa ngan mummy n daddy.. Kak Mala merangkap besanku masak asam pedas... damnnn.. sedap giler.. pastu buat belacan.. giler sedap belacan dia.. untuk mengingatkan aku bahan2 dia baik aku tulis kan..

ASAM PEDAS

cili kering dikisar sekali ngan bawang, halia, kunyit n belacan...
then letak atas minyak yang dah panas... tunggu pecah minyak then masukkan asam jawa.. n ikan...senangkan..tapi tak tau bilernyer nak masak..huhuhu...

BELACAN

untuk belacan goreng cili api, belacan, garam n sikit gula.. then bila nampak dah ok sikit angkat then tumbuk guna lesung batu tau..;p then bile cili dah hancur letak tomato n tumbuk lagi... then boleh makan ngan nasi panas.. fuhhh.. sedap sehhh....

actually aku bukan nak citer pasal makanan tapi nak citer pasal kejadian malam lepas makan benda yang sedap kat atas nih.. masa aku solat maghrib n nak bagi salam... suddenly aku rasa ada binatang masuk kat telinga.. terus salam aku bagi tak tau ler sah ke tak.. siap aku boleh cakap ngan fatie.. ala baru nak solat jama' isyak.. pastuh aku terus masuk toilet letak2 air then kuarkan air tuh.. n binatang tuh taknak kluar.. n tetiba aku rasa sakit.. n bunyi binatang dalam telinga aku tuh sangat menakutkan.. n aku jerit2 n lompat2 kesakitan.. siap nangis tak tahan.. Rizza husband ku baru ku tau dia sangat panic... heeheh... terus dia kelam kabut suh fatie amik purse aku nak g klinik... bila smpai kat klinik.. damnnn.. ramai giler... aku try untuk maintain kesakitan ku.. n slow2 masuk klinik.. n tetiba si binatang nih buat hal lagi pegi terbang2 dalam telinga aku.. dah aku g lompat2 dalam klinik tuh kesakitan.. bongok punya binatang.. buat malu aku jek.. huhhhh.. then terpaksa ler aku potong Q.. n doktor tuh tgk dalam telinga aku takder apa2 pon dia cakap.. mayb binatang tuh dah kuar kot masa aku lompat2 tadi.. giler ar pengalaman... ish..ish.. hari tuh kena kejar lipas nih kena masuk binatang apa tah.. hampeh betol... so after check tuh aku n fatie balik dulu.. sampai2 abah cakap apa tau.. "abah tengok Rizza tuh panic sikit.. bahaya tuh...". hehhhe.. aku senyum jek.. jawapan dia apa tau... "dah bini nangis2 n lompat2 mau tak panic".. jawapan nak membela diri.. hahaahah.. padahal aku sudah tau... 'HUSBANDKU SEORANG YG PANIC"....;p

aku smpai KL selasa pagi.. then tghari makan kat luar.. n after makan, sambung makan benda alah nih pulak kat MValley...;p


nih durian pancakes kot tak silap aku.. g makan kat Sweet Chat.. bau dia mak ai.. Durian pon kalah .. huhuh..

heeheh.. nih aku punya.. order2 makan tak abis... heheh.. yang habis buah dia jek.. baik beli buah mangga tepi jalan kan..;p

NEXT DESTINATION.. tak sabar tunggu plan akhir bulan nih... rasa cam plan nak buat keje giler...heheheh.. nanti aku update if keje nih menjadi..;p

2 comments:

fati said...

Mmg siyes xleh lupe time neyh...ish3x...dh pikir mcm2x...serious...Alhamdulillah,nasib xde pape...tpi still risau gak...huhu

mariamsss.blogspot.com said...

ala jangan la risau.. heehe.. kakyam dah sihat walafiat..;p