Thursday, June 18, 2009

KenApa Ek...

Pagi nih aku rasa tak best langsung.. n tak tau kenapa.. maybe after baca apa yang adik perempuan bongsu punya mesej melalui facebook.. n maybe juga after baca blog YAH.. tak tau kenapa still ada orang2 yang macam tuh.. kadang2 apa yang kita usahakan ada jek perkara2 yang akan orang cakap.. n semua orang nak cuba to be perfect n kadang2 apa yang kita buat tak semestinya berjaya then kita usaha lagi n kuatkan semangat n usaha lagi.. sampai apa yang kita buat success.. n for YAH abaikan jelah apa2 jugak orang cakap just follow what u think d best.. n try to be tabah n hadapi apa jugak orang cakap kat ko k.. ko dah banyak sangat nangis pasal orang n tak perlu pon ko nangis pasal orang yang taknak menyokong ko.... anyway good luck in whatever u do..

n pasal adik aku.. to be honestly aku tak tau kat mana adik aku sekarang.. n aku dah tak tahan nak simpan sebenarnya.. n aku rasa kadang2 aku tak tau apa yang budak2 sekarang pikir n mahu.. result SPM power tapi in d end tak tau jadi apa.. kenapa boleh berfikiran sempit n tak fikir masa depan.. susah ke untuk dengar nasihat yang baik dari family sendiri.. n senang hati ker buat perngai macam tuh.. ntahlah if aku ader kuasa cam citer heroes or kelebihan macam arwah abang aku boleh baca apa yang orang fikir kan bagus.. tapi aku tak mampu n aku takder kelebihan so aku tak tau nak expect apa bile dia buat camtuh.. n aku tak paham kenapa benda2 jahat senang sangat mempengaruhi.. aku tau aku pon jahat n tak tau dah tahap mana dosa2 yang pernah aku buat tapi please jangan sesekali derhaka kat abah cause that is our dad.. n ingat what u give u get back n aku sangat percaya akan karma n aku taknak anak aku derhaka n tinggi suara kat aku.. so sis, do u want ur daughter or ur son do d same thing what u do to abah. n i know that u kecik hati ngan abah tapi tak boleh ker cakap dengan rasa hormat. is it that u are to perfect n tak pernah buat salah dalam hidup?? n please la try to think seperti orang yang berpelajaran n orang yang pandai bukan fikir macam orang bodoh sombong n allah bagi kita akal untuk berfikir n jangan ingat kita semua betol dalam semua perkara..

n citer pasal yus pulak. kadang2 kesian kat dia.. last monday fatie call n cakap result Yus (adik lelaki bongsu aku).. sangat teruk.. dahlah nak PMR.. n aku tau YUS sangat suka berfikir.. n semua benda dia pikir including adik beradik dari kakak2 dia abang2 dia n abah suma.. n aku tak salah kan dia cause result dia teruk tapi aku tak tau nak cakap apa kat dia supaya jangan fikir perkara2 yang memberatkan otak dia.. dia punya fikir sampai one day tuh dia cakap.. apa la nak jadi ngan adik beradik kita nih.. tunggang langgang.. biler pikir memang sedih.. after umi takder memang boleh dikatakan tunggang langgang sikit.. bukan sikit tapi banyak.. pastuh adik2 buat perangai pelik2.. n aku masih tak leh nak pikir kenapa benda nih semua jadi.. kenapa masing2 tak boleh berfikir dengan baik. including diri aku sendiri.. emm..

KADANG2 TAK SEMUA INDAH SEPERTI YANG KITA FIKIR KAT DUNIA NIH.. N KADANG2 GAK RASA NAK PERGI KE DUNIA LAIN TAPI IMAN TAK CUKUP N KADANG2 TAK TAU NAK MENUJU KE ARAH YANG BETOL.. CUMA DOA,USAHA N TAKDIR YANG MENENTUKAN SEGALANYA...


1 comment:

FatiYahh said...

Ayat last kau takut aku dengar duh...

jangan la pergi alam lain, aku belum main futsal ngan ko lagi.
hehe