Tuesday, May 5, 2009

Muhasabah Diri di Pagi Hari...

apabila menyayangi manusia melebihi dari menyayangi allah, yang terjadi adalah... kita selalu menangis biler orang menyakiti hati kita... kita akan menangis apabila kita kehilangan orang tu..
tapi apabila kita menyayangi tuhan lebih dari segala2nya.. kita boleh lebih tabah apabila kita kehilangan seseorang.. dan kita dapat bersabar biler seseorang menyakitkan hati kita..

tapi.. boleh ker aku as normal human being n tak sealim mana untuk jadi seseorang yang macam tuh.. i wish that one day i will b like that.. tapi wish tanpa usaha adalah sia2 kan.. emm.. berdoa 5 kali sehari pon belum tentu cukup untuk ke arah itu..

ya ampun, aku adalah insan yang sangat lemah iman.. n bantulah aku menghadapi liku2 hidup n sentiasa berpegang kepada jalan mu ya allah.. biler melihat dunia sekarang, kadang2 kita tak dapat imagine what will be coming in next day, next month, next year or bila2.. kadang2 terpikir adakah aku mampu untuk didik anak2 aku pada masa akan datang dengan dunia sekarang yang macam2 gejala yang tak berapa nak sihat.. n as aku sendiri, yang tak berapa nak baik, boleh ker aku didik anak2 aku menjadi seorang yang taat kepada perintah tuhanku, ya allah...

ntahlah... n aku berdoa semoga hari2 yang datang menjadikan aku lebih baik dari yang semalam.. n walaupun aku belum berkahwin, n belum tentu ada anak, i wish that, aku boleh didik anak2 aku like my mom did to all my siblings n me..

anyway, semoga umi berada dalam keadaan aman di alam sana, n umi selamat hari ibu... inshaallah one day we will meet.. terima kasih atas didikan umi selama nih.. al-fatihah...

1 comment:

DAHALAN said...

relex la Yam......banyakkan berdoa