Wednesday, April 8, 2009

TaK pernah Terpikir pon..

Tak pernah imagine pon, we move back to Johor Bahru, n stay kat rumah lama, Taman Istimewa. N waktu masuk umah tuh, banyak benda yang tak berubah.. n terasa yang aku tak pernah pindah ke mana2.. just satu jek benda yang sangat penting tak ada.. n we move to JB tanpa umi aku tapi diganti ngan mak tiri yang macam dalam citer lama2 dulu.. iaitu mak tiri yang btol2 mak tiri.. mak tiri yang tak abis2 mendengki... huhuhu..

n 1st time pindah memindah nih aku tolong.. b4 this, tak pernah aku menolong pindah memindah..
nih siap demam2.. just imagine, ari jumaat malam naik bas sampai sabtu pagi.. n sabtu tuh tido jab then tghari dah angkat2 barang.. settle angkat2 barang n kemas aper yang patot, kul 10 malam terus gerak ke JB from Terengganu.. at d 1st, adikku, Fatie drive Pajero abah aku tuh.. then sampai Kemaman or Dungun kot, tukar aku pulak drive.. n 1st time, aku mengantok masa driving jauh2 nih.. lastly lagi 60KM sampai Kuantan, aku tak tahan, then told to Fatie to drive back.. then sampai mana ntah adik aku pulak ngantok.. aku rasa dekat 3 kali gak la main tukar2 driver.. n aku confuse, apsal abah aku n abg jib aku drive rilek jek.. aduhh.. sabar jeler. at last kol 6pagi, abah aku berhenti semayang, then fatie drive sampai ke JB.. cause dah terang n mata dia pon terang.. yang aku memang dah lentok giler.. n tido sepanjang masa.. ader accident pon aku tak sedar.. ish..ish.. terok tol..

akhirnyer, sampai JB dekat kol 12 kot.... lama giler perjalanan.. sampai2 JB budak2 uncle aku tolong angkat barang keluarkan dari lori.. dahlah 3 lori.. giler ar.. kitaorang hanya mampu melihat diaorang angkat mengangkat cause dah tak larat.. uncle(ami apo) aku kata kat abg jib, sarang labah2 pon abah bawak ker yang sampai 3 lori tuh.. sabar jeler.. heheh... almari buruk pon abah aku bawa.. n abah aku memang semua barang pon dia sayang.. cramp btol.. masa kat Tganu kemas2 n buang2 barang pon belakang abah aku, if buang depan abah aku gamaknyer semuanyer dia suh simpan balik.. bukannyer guna pon barang2 tuh... abah..abah...

n after penat2 sampai JB, kitaorang pon survey bilik2 kat umah peninggalan umi nih.. n adik aku seperti biasa nak bilik lama dia.. n berlaku la krisis di mana mak tiri aku tuh nak bilik fatie tuh bagi kat anak dia.. huhuh.. banyak cantik muka ko.. pastuh dia pon cakap kat abah aku suh hantar dia kat Gombak n suh abah aku duk ngan anak2 jek.. huhuh.. memang la kalo ko blah pon aku lagi suka.. tapi aper ntah abah aku ayat dia, last2 dia slow n kemas la bilik yang lain untuk anak2 dia tuh.. ee... tak sedar diri btol kan.. dahlah kat gombak tuh umah kecik giler n ala2 macam setinggan(jahatnyer mulut aku..raya nanti mintak maap k..) ader hati nak amik bilik besar2 untuk anak2 dia.. dah bagi bilik satu sorang pon kira nasib baik.. emmm.. memang la.. dulu aku ingat biler miskin tuh, jadi senang lagi baik n tambah bersyukur, rupa2nyer ader gak orang yang tak bersyukur ek.. MACAM MACAM ADA..

Betapa allah punya kuasa, aku tak pernah terpikir akan pindah balik JB. n segala perjalanan dalam family aku nih tak pernah terfikir n tercapai oleh akal aku.. tapi itulah QADA' N QADAR. Whatever happen mayb ader hikmahnyer.. just doa family aku kembali bahagia seperti dulu...

sedehnyer... pindah JB tanpa umi.. emmm.. AL FATIHAH untuk umi n abang aku...

No comments: