Tuesday, March 24, 2009

Prinsip hiduP...

flashback when umi still ader lagi..
n umi always pesan n try to b independent n boleh berfikir sendiri n ader prinsip n also tau mana buruk n baik..

looks like now, adek beradek can't remember what umi has told to us..
n kebykan adik beradik terlampau banyak ikut abah n takder prinsip sendiri..
is it abah fault?? tapi dulu abah still have his own prinsip.. if dia kata cannot so it means tak boleh.. n takder sapa boleh lawan.. so adik beradik ikut sapa?? adakah biler pindah terengganu semua orang pun jadi pelik?? nak salahkan kenapa pindah terengganu ker??
kenapa perlu blame kat orang lain if diri kita sendiri boleh pikir mana yang baik n mana yang buruk.. is it right??

n kenapa adik adik yang stay ngan aku semua jadi pelik2 n tak der prinsip sendiri?? is it aku terlampau biarkan dia bebas?? perlukah aku mengcontrol untuk keluar ke mana2.. kenapa when we say that we only be friends with somebody but suddenly title friend tuh change to boyfriend?? mudahnyer jatuh cinta... kenapa biler aku biarkan bebas tapi tak boleh berfikir..??
penat la nak fikir pasal benda2 nih... n honestly, i dont care n tak pernah membeza2kan orang but please have prinsip n pegang pada prinsip tuh... if u want to b fren please b fren n dont change it.. sorry, aku memang tak reti bagi nasihat... n aku tak pernah kena jaga adik2 after aku skolah.. n kehidupan aku adalah ngan member2 n lepak ngan adik beradik pon time cuti.. n now khidupan aku adalah dengan adik beradik tapi aku dah sakit kepala tengok prangai adik2 + kakak2.. patotla dulu aku hanya rapat ngan abang aku jek.. now i get it.. n aku try rapat ngan adik beradik perempuan tapi still ader gap n rasa tak puas hati n takleh nak cakap aper yang tak puas hati... biler ngan adik laki n abang aku senang nak cakap.. ntahlah... aku pon tak tau la.. whatever...

aku tau aku pon pernah buat silap dulu.. silap yang begitu besar.. tapi at least aku bukan mudah untuk jatuh cinta ngan suka suki orang... if i said his my fren he will gonna be my fren forever.. n aku tak cakap aku terlalu ikut prinsip cause if aku ikut prinsip aku takkan buat silap... tapi aku tak menyusahkan orang.. kesilapan aku hanya aku n abang aku jek tau.. tapi adik2 aku??? just remember that aper yang kita buat abang kita yang sorang tuh jek akan pening bagai nak rak.. takkan kita nak tgk abang kita sakit otak sebab kita kot.. sudah2 lah tuh.. please wake up from ur dream.. please..please...please...

2 comments:

FatiYahh said...

sabar la makcik.. nanti sepat tua. haha. Aktip pulak kau mem"blog"ing ye?

mariamsss.blogspot.com said...

fatiyah,
heheh.. aku maintain muda..
yeler aku tak sebz ko sbb tuh ler boleh memblogging..huhuh