Thursday, March 5, 2009

Its Hard To BeLieVe..

last week aku balik trengganu.. n family RiZza datang untuk merisik.. ok as I know merisik dibuat if one guy not no each other with that women.. tapi abah aku soh buat gak walaupun aku dah kenal si Rizza nih dah dekat 5 tahun.. abah aku cakap abah nak kenal family RizzA.. so oklah.. n familY Rizza datang merisik 1st March(bday adik aku...huhu..hepi bday nadiah).. so walaupun abah aku dah tau family Rizza nak datang merisik on that day, tapi abah aku still g KL 2 days b4 risik day tuh.. n do u think what i'm thinking?? ok i just thinking that my life is not quite important to him.. whatever... n he going back on 1st March pukul 4.30 pagi sampai umah.. hhhmmm.. ok lagi.. apa2 lah kan.. aku buat bodoh jek.. so family Rizza sampai pukul 2.30p.m. n aku hidang nasi ayam yang aku beli kat mana2 tah.. aku pun tak tau nama tempat tuh.. then aku jugak yang buat air.. ok fine semua benda aku buat.. never mind.. this is my day ok.. ok MaK tiRi aku yang konon2 bagus tuh memang tak layan family Rizza tuh n nasib baik abah aku ok.. so abah aku berbual ngan family Rizza sampai la family diaorang balik.. Ok syukur cause abah aku layan baik.. n aku akan ingat this case sampai biler2 di mana takder orang yang peduli pasal aku sangat.. n nasib baik KakDah(kakak aku yang 2nd) ader sekejab masa family Rizza baru sampai.. then dia kena pergi keje.. takpelah tuh.. aku tak kisah...

so decide that on 14th my engagement day.. engagement day pun aku yang decide.. n aku jugak yang call semua makcik2 n pakcik2 aku untuk datang.. what the ****... ok n another one story is...b4 family rizza datang so abah n "perempuan tuh" konon2 discuss la about hantaran n nak letak rm10k..once again..what the **** "perempuan" tuh nak semak campur tangan.. aduhh tolong la.. n aku tak puas hati cause aku cakap nak letak RM8,383 n abah kata no compromise n still nak letak rm10K cause abah kata makan mahal.. n biler aku cakap kitaorang yg akan bayar makan so abah aku n "perempuan " tuh diam.. n tetiba aku terpikir is it they want that money for usage to themselves.. is it??? cause i think that jamuan takkan sampai rm10K ok..da... ehmm..ntahlah.. tak baik kan aku pikir sangat negatif.. yelah mana aku tak pikir negatif kakak2 aku punya hantaran just rm5K ngan rm4.6K.. aper kess tetiba aku rm10K.. taknak suh aku kawin ke hape.. whatever... ok yam.. pikir positif k... ok2.... i will...

ok so untuk menyejukkan hati yang panas nih terpaksalah tatap dessert yang sedap nih from "Zen".. sedapnyer..


sejuk tak hati tengok... ke makin panas??

7 comments:

Amy Ali said...

Lek Yam.. sometimes a little spice in life would make you a better person. and the desserts looks so yummy!

mariamsss.blogspot.com said...

amy ali,

wish to get happy ending one day..
inshaallah..

Unknown said...

yam.....
be cool k..... aku nk ckp byk2 pun xtau.... cz aku xtau aku nye nnt cmner..... wish u all da best n get happy ending 1 day... AMIN

p/s: nk cool beli la cool fever ahaks

mariamsss.blogspot.com said...

zulie_szi,

inshaallah ko punya ok..
anyway cool fever nanti kan terlebih cool pulak..huhu

Esteban Granero said...

dessert tu, poket yang panas.

mariamsss.blogspot.com said...

esteban,
ha'ah tak terpikir la pulak..
patutla aku rasa wallet aku panas jek hari tuh...huhu..

Anonymous said...

alaa....
org takde tyme tuh....
kalau tak mesti sme ok punye....
sory k kakyam...
insyaALLAH i always by ur syde...