Wednesday, February 18, 2009

MasKuliN ker Aku...

tiba2 terbaca blog nih n tiba2 rasa macam nak tulis blog pasal maskulin.. huhuh(tiba2 aku guna ayat amy) heheh..

teringat aku, di zaman aku skolah2 dulu.. huhuh.. masa cuti akhir tahun form 2 aku dah start keje part time kat warung awe kelate.. sebagai "waitress"..huhuh... n seperti biasa masa aku nak keje bapak aku akan menghalang tapi nasib baik warung tuh sebelah kedai abang aku.. so abah aku bagi ler.. n g keje ngan abg aku n balik keje pun ngan abg aku.. if bosan takder orang g kedai abg aku..
huhuh... masa tuh sehari dapat rm10 or rm15 n sangat gembira n dgn duit byk tuh boleh g shopping dgn bangganyer cause duit sendiri...huhuh(skrg rm10 makan pun tak lepas...aduuhhh)..
after cuti skolah abis skolah pun naik..

n masa form 3 tuh, balik skolah aku tolong abg aku bukak kedai... biasa ler abg aku bukak kedai ikut timing dia sendiri..huhu.. n masa abg aku balik untuk solat so aku or adik aku la tukang jaga kedai.. n masa tuh aku ingat lagi pakai motor ss.. n bunyi yang sgt rempit.. n selalu bawak bakul rokok yang besar n pegang atas moto.. n motor tuh selalu dipinjam oleh member2 aku. n one day abg kata yam pegang ar kunci moto n if member2 abg jib nak pinjam cakap tak blh. hahah motor itu telah menjadi harta aku masa tuh kerana abg aku dah bawak keta fiat yang buruk tuh.. yelah dah member2 abg aku pinjam bukan reti2 nak isi minyak.. n masa tuh if aku n adik aku nak datang kedai n jaga masa abg aku nak balik smyg aku merempit ngan motor ss tuh yang bunyinyer sebatu boleh dgr.. huhu. sangat minah rempit.. tp rempit yang sopan sikit la kot...hheheh..

ok business abg aku tidak berjaya kerana biasa la biler melayu nak berniaga n nmpak maju ckit aderla orang dengki.. huhu... continue story.. after spm family aku pindah trengganu n abah ku masa tuh dah pencen..pencen awal.. then kitaorang bukak pasar malam.. huhh.. n biasa ler aku n adik aku selalu jadi mangsa.. n berbekalkan keta galant yang buruk tuh (ala keta galant yg panjang tuh...) la aku n adik aku bukak gerai kat pasar malam.. n kat atas keta galant tuh kitaorang letak payung yang besar tuh.. n sampai2 kat pasar malam tuh kitaorang pun set up la gerai tuh. buka payung, susun barang suma... CooL tak?? heheh.. n semua lelaki2 yg tak berapa maskulin tuh tgk kitaorang dengan sangat pelik.. seperti kitaorang adalah perempuan yang sangat weird yang datang dari angkasa mana ntah...

sperti biasa pasar malam nih jugak tidak berjaya n seperti biasa jugak ader orang dengki.. aku pun tak paham ler kenapa ek?? aper la prob melayu nih.. ish..ish.. after dapat result aku dapat masuk matrik n masuk upm..

masa kat upm aku selalu naik bas yang tunggu dekat sjam tak sampai2.. so dsbbkan itu aku selalu menumpang member aku yang masa tuh dia sorang jek ader keta.. n dia selalu cakap..."apsal keta aku berat ek". n ayat tuh memang mnyakitkan hati aku n member2 aku.. cause setiap kali naik mesti dia akn cakap mcm tuh... n aku decide untuk beli motor. n aku tau abg aku akan tak bagi n umi aku pun tak bagi..heheh n aku balik jumpa umi aku pujuk.. huuhuh.. cause aku ckp la tak larat ar nak tumpang orang.. n umi aku kata beli keta jek tapi aku taknak cause nanti minyak sangat mahal.. in the end umi aku setuju n warning kat aku supaya guna motor dalam kolej n faculty jek.. heheh.. aku ye kan ajer la kan.. n aku dapat la motor kriss masa tuh.. n sperti biasa la masa tuh kan darah muda.. so dgn takder license aku merempit tah mn2.. dari Serdang tuh sampai ler gak subang. sg wang la.. macam2 tmpat aku merempit n akhirnyer kantoi ngan polis. n aku ayat2 polis tuh akhirnyer lepas.. huhuh.. zaman merempit aku tamat apabila abg aku dah start risau.. huhuh.. abg aku nih dia problem btol kalo aku buat bnda2 jahat mesti kantoi dengan dia... tak paham btol... n 3rd year aku kat upm abg aku tukar motor kriss aku tuh ngan kancil.. aduuhhh sedey tol nak mlpskn motor tuh... dgn penukaran tuh, sudah lama aku tidak merempit lagi.. hahah..

sekarang?? hehe.. aku dah ader driver... so tak perlu drive or merempit.. tapi kadang2 aku pun kena jadi driver untuk driver aku... aduhhh... tiba2 jek aku dah pening baca aper yang aku tulis..
tiba2 jek aku nak end dah..hehehh.. APAKAh....


4 comments:

Suhaimi Mohd Nasir said...

Overall cerita melompat2 la.. plot lari.. usaha lagi.. haha

mariamsss.blogspot.com said...

Suhaimi Mohd Nasir said...

heheh..
biasa ar BM aku masa SPM tak berapa terror..
nih baru belajo2.. nanti aku dah terer siap ar ko..

ijan said...

diorg bukan tak nak isi minyak. tp tak tau kat mane tank minyak moto tu. haha...

mariamsss.blogspot.com said...

sultan said...

ko macam selalu buat jek..
n ko guna alasan tuh eh??
heheh..