Monday, February 16, 2009

FuLL Joy of WeekenD

this weekend we plan to buy "thing" for engagement.. just to buy early so that nanti takde la kelam kabut kot.. early ker?? boleh la cause we plan to engage end of March..
the 1st thing 1st we plan nak kuar kol 12 n zuhur kat OU(OU adalah One Utama if korang tak tau ler..:p).. n i wait for him to call me n he wait me to call him. so in the end after orang abis bang(means azan aku tak tau bahasa aper tuh. so paham2 jelah eh) aku tunggu dalam 10minit n then sms him(aku takleh semayang k..so jgn ngumpat aku cakap aku tak smyg). n cakap aku dah siap. n dia reply apsal tak cakap aku dah siap.. n dalam ati aku sah2 ler aku tunggu dia call n normally dia call nih dia tak call pulak.. n aku rasa mesti dia layan cartoon dia.. uhuhu... n last2 kitaorang kuar dekat kol 2.30 kot..(kenapa nak kena ader dekat ek takleh ker cakap 2.30 jek terus, whatever...)

so we straight go to OU.. n aku yang konon2nyer cakap nak beli cincin kat TOMEI cause dapat 70% yang non promotional item for HSBC card holder, mngubah pendirian untuk ke tempat lain. ini adalah kerana kat TOMEI yang non promotional item adalah Rm5K n ke atas.. mangkok ayun betol.. n yang promotional item design dia adalah membosankan.. (standard la kata pun promotional item kan).. so we move to Poh Kong n then tertipu dengan diamond yang dia letak kat ring tuh.. yelah shining semacam jek aku ingat ker diamond tp pelik gak apsal murah no.. rhupa2nya batu aper ntah aku pun tak tau.. so in the end move to another kedai.. n last decide to go to Diamond & Platinum n terus minat ngan design dia n luckily price dia pun reasonable la kot.. Rm8++.. so ok lah kot.. n (sebenarnyer minat kat amoi kat kedai tuh cause dia sangat peramah n suka senyum..) n b4 we decide to buy at D&P, we hav our lunch 1st.. n seperti biasa tak sedar diri walaupun poket tak berapa nak ader duit g makan kat NandoS.. ish..ish.. abih tuh McD takleh makan k.. IsraEl Brand..

ok then kol 6 gerak dari OU.. n g Jalan TAr... Giler aper la kol 6 baru nak gerak g jalan tar.. sabar jeler.. nasib baik kedai JaKeL tuh bukak lagi.. so sampai2 nak cari parking dah satu kerja.. susah giler n masa cari parking jumpa la jalan macam kat US,UK.. siyes korang tak caya g la belakang jalan Tar tuh.. dia berlawan arah n bukan jalan biasa.. I forgot to take a picture k.. so can't prove it.. tapi betol..

continue then, sampai kat SUMA House aku blur, then tepon Amy tanya kat mana Jakel.. aku dah masuk SUMA House tuh Boleh...!! nampak sangat tak pernah beli kain. n rupa2nya Jakel tuh kat luar la.. Sengal tol.. n yang paling Sengal sekali Rizza tau ok Jakel tuh kat mana tapi dia ingat aku memang nak cari Suma House.. so dia ikut jeler.. duhhh.. hampeh tol..

dah sampai Jakel tuh aku pun memulakan process cari kain.. 1st aku ingat nak amik Lace, then tengok chiffon lebih menarik kot.. dengan bahasa lain lebih murah ler... then nak pilih corak dah satu hal.. nasib baik dapat orang yang boleh melayan.. tq wahai pekerja Jakel.. huhuhu.. so dia pun ader bagi idea sikit2.. mayb dia dah penat melayan aku so tak lawa pun dia cakap lawa kot... pastuh plan just to buy kain nikah jekan tetiba melarat ke kain songket, telekung suma.. n plan lain n biasa ler jadi lain.. yeler aku plan nikah nak buat baju kurung pahang tetiba beli chiffon tak ke lari tajuk.. n plan tunang nak beli baju yang biasa jek tetiba beli thai silk yang semeter 40 hinggit.. dah kalo 4 meter tak ker seratus lebih.. tak masuk upah lagi.. sabaq jeler. last2 dalam kedai tuh dekat Rm8++ gak abis.. aduhhh... rupa2nyer best gak masuk kedai kain nih ek.. lepas nih siap ar.. giler kain aku.. 1st time tuh masuk kedai kain beli untuk diri sendiri.. biasa teman mak aku n member2 aku jek.. nih Rizza pulak yang meneman aku.. huhuuh.. nasib baik dia pun tau sikit2 pasal kain2 nih.. heheh...

ok selepas dah berpenat2, kitaorang pun melepaskan kepenatan kitaorang di gerai ini...

aku pun tak tau kenapa aku suka letak gambar kat blog.. b4 this aku pernah melepak gak ngan rizza ngan adik2 aku kat cnih.. jab aku letak lagi gambar eh..



ok aku mengaku kitaorang suka bergambar.. maafkanlah yek.. heheh.. anyway best gak lepak tempat nih mengadap klcc n boleh cuci mata...huhuhhuh..

No comments: