Thursday, February 5, 2009

bUdaK-BudAk zaMan sEkaRanG verSioN 2..

disbbkn aku sgt bosan ngan meeting nih aku pun tlh mmbuat decision utk sambung citer
aku..huhuh.. mentang2 tepon ade wifi so gunaknlh sbaik2nya..

sambungannya from d previous story, is
akhirnyer mamaku pindah ke rumah atokku... so umiku sedikit tenang la masa tuh..
n kitaorang pun sangat gembira... then after mamaku dah berpindah, abahku dah sangat jarang balik umah n if balik pun malam2 la.. n if kitaorang makan, umiku selalu simpankan makanan tuh untuk abah n kitaorang selalu cakap... "umi nih simpan2 makanan tuh bukannya abah makan pun.. membazir jek.." tapi umiku cakap takpela simpan je if tiba2 abah lapar at least ader makanan..
n kitaorang terpaksa ler diam jek.. n biler dah terbiasa abah ku takder kat umah, kitaorang dah lebih senang if abah ku tak balik.. n sometime if tengah2 borak2 ngan umi tiba2 bunyi hon kereta abah, kitaorang pun dengan cepat2 terus masuk bilik masing2 n siap gaduh2 taknak bukak gate umah.. n kitaorang terpikir apsal la tak pakai gate automatik takpayah nak bukakan gate..
tula betapa teruknyer kitaorang ngan abah.. ish..ish...
n ader satu masa kitaorang cakap dahlah umi aper kata umi cerai jek ngan abah.. lagipun abah ader pun takder function pun.. huhuh.. tapi umi kata tak boleh walau macam2 nih pun at least awak2 semua kena ader abah... n what she said is true... n now we only have abah.. sedey tol...

masa kitaorang sekolah kitaorang suka lepak kat umah.. n masa tuh suma adik beradik aku tak suka sangat keluar n lagi syok lepak ngan umiku.. yang kakak sulong aku masa tuh belajar kat UM pun every week balik jb.. giler tol.. sampai ader sekali tuh umi aku sound kat kitaorang.. pergilah keluar jmpa member2 ker lepak2 ngan member2 ker.. heheh tapi kitaorang still malas nak kuar cause duk kat umah lagi syok.. n kuar g shopping complex pun lagi syok ngan umi n tgk wayang pun lagi syok ngan umi..
huhuhu

mamaku, ku rasa dia baik gak walaupun dia macam2 tuh cause dia caring gak kat aku n adik beradik aku. maybe cause dia takleh ader anak.. n dia gak jaga adik bongsu perempuan aku.. walaupun masa tuh umiku tak suka.. n last masa 2000, mamaku mengundur diri.. kira lama gak ar dia ngan family aku dekat 10 tahun.. n last masa jumpa dia dia pesan if jumpa mama tegur ar cause dia takkan ader anak selain dari anak umi.. huhuh.. masa tuh sedey gak.. tapi dia kata if mama tak undur diri family kitaorang still tak tenang.. n after aku spm, n after berpisah ngan mama aku tuh, kitaorang move to terengganu.. n tuh suma idea arwah abang aku.. cause dia kata biar umi n abah tenang sikit dok terengganu.. n baru kitaorang bergembira ckit, abangku yang sulung meninggal... allah lebih menyayangi dia... macam2 dugaan..

so after arwah abgku meninggal, abgjib ku amik alih tugas menjaga kitaorang selain dari abah...huhuuh.. n kitaorang semakin pulih dari shock selepas abangku pergi.. then pada tahun 2004, sekali lagi family ku diuji dengan pengambilan umiku... n this time kitaorang memang sangat2 terkejut.. n sesapa yang salah cakap sikit akan ditengking oleh adik beradik ku.. n abahku, ntahlah akutak tau aper yang dipikirkan... kerana tak lama lepas umiku meninggal abah ku kahwin ngan perempuan yang langsung tak menenangkan jiwa n bukan mengurangkan beban n sedey kitaorang.. tapi menambahkan ketensionan.. n kadang2 ku pikirkan baik takder abah dari takder umi.. tapi tuh semua allah punya kuasa.. n allah dah plan kan kita satu2 hingga akhir hayat kita.. so terima jelah.. n aku tak tau biler bahagia mula bertapak semula... n mayb kena kahwin cepat kot... huhhuh..

so disebabkan citer nih la, aku rasa pelik kenapa adik2 yang perempuan especiallynya jadi perangai tah apa2.. mayb yang adikku sorang tuh dah ok n dah selamat sambung belajo.. tapi adikku yang bongsu perempuan nih pun dah jadi pelik.. aku tak tau la kenapa budak2 zaman sekarang jadi pelik giler.. suka buat benda merepek2... tah apa2 tah.. nak kata tension apalah sangat tension dia if dibandingkan masa zaman kitaorang dulu.. ntahlah kadang2 takut nak dapat anak, risau terpengaruh dgn bnda2 yang tah apa2...

MACAM2 LA ......HUHUHU....


2 comments:

R said...

Dah2 la awk.. Benda dah lepas yg penting hidup kita skarng masure be more batter than what you going through k syang...

Satu lg tukar back ground tu... buat saya jelouse kalau letak gambar sya ok gak.. ni letak gambar mamat twelight... :p

From Your
Hubby

Amy Ali said...

it has only been 1 year since i got to know u. tapi it feels like we've known each other for so loooong. u had gone through so much in life. which me myself don't think could handle it the way you did. you look so strong. i salute u la yam!