Tuesday, December 2, 2008

AMaziNg RaCe TeleKoM

lasT weeKend Activity aKu Adalah PartIciPate in AmaziNg RaCe AsIa.. ala ala ida NeriNa..
giLer weh.. aMazing race Telekom pun tak menAng ader hatI nak masuK amaZing Race AsiA..
heehehh..

this is d picture with Zulia Staff.. before we arrive at PD kitaorAng singgah Jab kat TelekOm SereMban n Tengok Staff MERS 999 doing their job.. this is building antara Bangunan TelekOm paLing Lama.

yaa.. we arrive PD dalam kol 3.. very beautiful scenery.. i thought Pd beacH macaM dah TerCemar but Still hav yanG lawA.. n Sapa2 yang Nak HolidaY boLeh la g PD.. Not bad ok.. leh maiN bananA boat.. Jet Ski...
At PD we stayed at ReGency Hotel.. banyaK tol Duit telekOm kan Sponsor apartMent 3 Bilik kat RegenCy.. sponSor Makan N hadiAh. tuLah aku Dok PikiR, Naik Gaji BileR lagi ek.. ish..Ish...

heheh.. inilah kenderaannya yang kita Orang Bawak seLuruH N9.. OwnerNyer di SebeLah akU.. n NilaH groUp aku.. abis Keta si FiFi nih KitaOrang bawaK makaNan banYak Giler.. maCam ala2 Nak g piCnic.. hehe.. sori ar bRO..


this is the picture with MERS 999 HQ... hehe aku sorang jek FinanCe seDey tOl.. NamPak SangaT FinaNce NiH tak ActiVE.. TerPaksa Aku berGaul nGan owaNG2 buKan FinanCe..


cukup2 la tuh letak gambarkan.. meh aKu citer PengalaMan aku PartiCipate Amazing Race.. 1stly in my mind ala Amazing raCe TelekOm lek Ar.. Aper ler sangat.. After aKu SendIri yanG buat Boleh TahaN la Giler nyer.. SoalAn susAh Nak MampuIh.. kaLo KitaOrang taU jawaPan Cina Tuh betoL dah Lama KitaOrang tiru.. TulaH confidenT sangAt yang KitaoRang Betul..
saBau jelaH.. n benDa yang Aku takLeh lupa adalaH aku kEna MakAn ciLi pAdi.. ( mEsti Korang cakaP ala aperlah Sangat ciLi padi Tuh kan).. TapI aku tak PernaH makaN cili PAdi yanG peDas Giler CamnIh.. yeLah aku Pun gIler pedas tapi nih MelaMpaU.. samPai ke TelingA aku raSa pedasnyer.. MeleLeh2 air Mata Aku.. nasIb Baik tak Der oraNG pedaJal aku amik gambar maSa tuh.. kalO tak BuruK rupanyer..

TheN aku Dapat naik Ostrich.. heeheheh... kesiaN ostrich tuh Kaki Dia Kurus jek tau.. tapi KEna baWak KitaOrang.. Masa timE aku nak Naik BoleH pulaK dia Nak bereNti rehat.. saBau jeLer..
aku serOnok Naik Ostrich tapi MemBer aku Yang Lagi 2 orang tuH mEraH2 muKa keNa MaKan TelUr osTrich Mentah guna Straw.. siAn koranG..heheh..

lasTly KitaoRang kenA makan BiskUt berbutterkan waSabi... hehehe.. naSib baik Aku suka.. GilEr baBi dia Letak WasaBi macam Letak Kaya.. si ZuliYa sampaI nanGis2 makAn.. SeroNok Tol amIk gamBar.. after Makan WasaBi kitaOrang kenA naik BaNAna Boat.. baru aku Niat nak Naik After AmaziNg Race sekaLi dah Dapat naik.. besT tol.. before buaT benDa2 Nih Aku lupa NaK cakaP KitaOrang keNa kayAk.. for The first tiME aku BerkaYak.. saNgaT TeRuja..heheh..

n kItaorang AdalaH grouP yang Ke9 samPai dari 47 group.. kiRA kalo ikUT sapA samPai dulu KitaoraNG boleH la Dapat Hadiah tuh.. taPi DiseBabkan JawapaN yang KitaOrang reKa senDiri so Hadiah Tuh TerpAksa kiTaoranG tengOk dengAn Muka SEpoSen.. sedeY tol..

walaUpun KalaH kitaORang Still TersEnyum ComeL lagih.. heheh..

lupa lak nak tunjuk.. this is the makAm TunkU abDul raHman... one of The Question yaNg diAorang Tanya..


4 comments:

ijan said...

isk... kesian la ostrich tu. patutnye korang yg bwk dia. haha...

mariamsss.blogspot.com said...

sultan said...

aku tgk india tuh pun tak larat nak bawak dia siot..

13may said...

hehhe hehhe

btw, thanks for visiting my blog :)

mariamsss.blogspot.com said...

13may said

heheeheh
tq for visit my blog too...